donotcareaboutthis

Alla inlägg under mars 2012

Av Natta Agerhem - 30 mars 2012 21:00

Dag 4


Kort inlägg...

Vi gick upp runt 07:00 åt frukost, och solade häcken av oss! Vi lyckades också träffa en sjukt, sjukt, sjukt snygg kille med världens underbaraste ögon! Haha vi föll som stenar... 

Tror vi låg i ca. 5 timmar. Blir jätte lätt brun så jag fick snarare akta mig för solen istället för att vrida mig mot solens strålar stup i kvarten. Vi provade också att äta efterrätten innan varmrätten. Folk kollade på oss som om vi vore dumma... Ni kan inte mena allvar?!


Under kvällen vid 21:00 var det uppvisning på "The Joker Club/Bar" & jag och Tina satt och spanade på en jätte söt kille i 2 timmar. Tjejer.... Haha! 


Dag 5


Vi gjorde exakt samma saker som förgående dag dock så försökt vi plugga vilket gick åt helvete... Det var seriöst OMÖJLIGT att koncentrera sig me tanke på att vi var på semester, vem vill jobba matte medans man ligger och solar liksom?! 

Istället för att täcka boken med oförståerliga siffror ritade vi en massa annat kladd....


Senare på kvällen gjorde vi EXAKT samma sak som förra, SPANADE! Sen lyckades vi skaffa en grymt rolig arabisk och söt vän!


Och en sak jag glömde att säga!!!! Jag & Tina drog till havet. En rätt så "ful" historia...

Det började med att jag gick på stranden... Så skulle jag gå ut i vattnet och svalka av mig. Gick ca. 5 meter ut, och jag som är så himla rädd för maneter gick och kollade på bottnen hela tiden, och nej, det var inget där. Sen så såg jag helt plötsligt något avlångt och taggigt så jag böjde mig ner för att kolla vad det var, det liknade växter av något slag. Insåg sedan att jag var omringad av det så jag frågade Tina ungefär såhär...


Jag: Tina vad är detta för taggiga saker som ligger på bottnen?

Tina svarar lugnt utan intresse: Mhhh.... Det är sjöstjärnor.......

Jag: ......... AHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I ren panik sprang jag tillbaka till stranden. Tanken på att jag stått på sjöstjärnor fick mig att bli helt tokig, haha!


PICS!


Våran Lunch :D


SOLA!!!  

Dessa äckliga sjöstjärnor var jag omringad av... Bilden kommer senare där man ser ALLA som var runt mig...

 


Den som fattar denna bilden är smart och lite pervers ;)

    

Jag och Tina "Pluggar", hon hjälpte mig med mitt mattehäfte, det slutade dock med att hon klottrade över allt i stället....

 




Av Natta Agerhem - 29 mars 2012 17:37

Dag 2


Konstig nog vaknade jag riktigt tidigt och pigg dessutom! (07:00)

Åt frukost lite senare med Tina & seriöst, buffen var ENORM! Det fanns i stort sett allt och om man ville skämma bort sig rejält kunde man käka kakor och massa sånt till frukost. Har ingen bild tyvärr...


Vid ca kl. 13:00 tog vi bussen som skulle ta oss runt i Hurgada. Rätt så intressant faktiskt. Besökte bl.a en parfymbutik. Tror vi köpte för ungefär 1000 kr. Heh...


På bussen! Från Höger till vänster har vi Harriet, Pappa (Roy), Tim & Ingemar !

Parfymbutiken 

 

Parfymflaskor som vi fick

 


Senare åkte vi till något Cafe som hette Aladin, fick testa på att röka vattenpipa! Har ingen bild på det just nu men det kommer senare!

En rolig sak som det berättade var att de som bodde i Egypten inte var så bra på Gatunamn så istället för att säga Gata och siffran sa man i stil med "The Road Behind Mc Donalds" 

Ett bildexempel!

 


Vid 17:00 åkte vi vidare till stan och det var speciellt då jag märkte att folk här är med ärliga och utåtriktade än svenskar...

Vi gick på gatan och kollade affärer, människor som gick förbi kunde säga helt spontat att man var söt osv. De hejade och frågade  hur man mådde & vart man kom ifrån. Det var till och med en kille som gick fram och sa "You broke my heart!" Hur ofta gör svenskar så? De är också riktigt grymma på att skämta! 

I detta landet gäller det också att pruta, är faktiskt rätt stolt, lyckades gå från 90 pund till 30! YEAH!


------------------------


Dag 3


Gick upp vid 07:00 och trots det att jag är på semseter så ville jag inte missa något i vackra Egypten.

Jag och Tina åt frukost och fixade fram grejer till en awesome dag på stranden!

Vi började med att snorkla runt i världens finaste korallrev ENLIGT FAKTA, inget skryt! Vi såg sjukt mycket fiskar och vissa maneter. Råkade svälja vatten och få det i ögonen, aj säger jag bara... Och EU!

Men det coolaste av allt var att vi såg sköldpaddor, hur ofta gör man det?


11:30

SOLA för kung och forsterland!

 

   


20:00 Drog vi till "Joker Club" Typ något ställe där det var en massa olika uppvisningar, grymt duktiga var dom!

Dessutom träffade vi en sjukt snäll kille där & en annan skiiiiiiit snygg som vi senare träffade varje dag resten av resan... Hehe!



Kram till er alla från en deprimerad Nathalie

Av Natta Agerhem - 28 mars 2012 17:24

Dag 1

Duktig som jag är lyckas jag alltid spara packningen till sista dagen men smidig som jag är fixade det sig.

Tänkte ta med mindre kläder för en gångs skull me tanke på att man alltid överdriver annars (osmart drag)....


Ca. kl 22:00 på kvällen sätter jag igång med en fruktsallad för att fördriva tiden. Antar att Jacob har en del bilder när jag står i köket eftersom att vi körde facetime till klockan 1.30 på natten eller något sådant? Dock somnade vi båda...!


Ungefär vid kl. 2 på natten åkte vi bil till flygplatsen i Malmö. JAG VAR INTE PIGG SKA NI VETA!


04:00 - Vi alla såg nog ut som uteliggare som försökte vila på de hårda bänkarna men det gick inte så jätte bra...

   


07:00 - Med minimalt med vila satt vi oss på planet som skulle starta och flyga oss i 5 timmar till det underbara 27 gradiga landet Egypten!

  

07:06 Up And Away !

  

   

11:18 Svensk tid

12:18 Egyptisk tid

 

 


Vid 13:00 landade vi trötta och vi skulle ta en buss till hotellet (Mer bilder kommer på Facebook senare)

Den första dan gick mest ut på att vila, äta och kolla igenom HELA hotellet vilket var lite svårare än vad vi trott. Om jag fick beskriva det så var de enormt! O det sägs att det var   stjärnigt.
Det hette Makadi Palace och det var verkligen som ett palats!

 

Detta är bara 1/10 av hotellet !

 


Av Natta Agerhem - 28 mars 2012 15:21

För er som inte visste det har jag spenderat årets bästa sju dagar i Egypten. Jag börjar med att skriva ner vissa tankar som jag har sen ska ni få ett utförligt inlägg om hela min resa från dag ett tills vi lämnade det underbara landet (Dag sju).


Nu när jag varit iväg har jag märkt en grymt bra grej!


Även om jag säger att Facebook är mitt liv så har det varit grymt skönt utan den ständiga besattheten av att kolla upp vad som händer hela tiden.

Begränsningar behöver inte alltid vara dåligt. 

Under tiden jag varit borta har jag inte hört något skitsnack alls, inget problemsnack, inga falskheter och inga rykten. Mitt liv var perfekt!

Visserligen saknade jag mina vänner hemma.


Å andra sidan när man kommer hem... Ja ni kan ju tänka er hur mycket man hör.


360 mil här ifrån och så stor skillnad på människor. Jag har reagerat väldigt mycket på hur folk är i olika länder.

Ni som varit i t.ex Kroatien, Egypten, Serbien Thailand.

Visst är det svenska folket otroligt stela till skillnad från dom mer söderut?


Går man på stan här i Sverige blir det mest att folk bara stirrar, bitchblickar och nonchalantar men i andra länder nedåt hälsar de med ett stort glatt leende. För er som reser mycket borde förstå vad jag menar? 


 

Av Natta Agerhem - 19 mars 2012 16:10

Packar, snart drar jag från kalla sverige :D


----------------


Ett snesteg o sen förstör man allt, känner mig helt sär i huvudet o det känns jobbigt att åka iväg när man vet att folk är arga på en...

Känner mig helt tom, vill bara lägga mig o dö. Vissa misstag måste man tydligen göra om flera gånger innan man lär sig i huvudtaget. Vissa människor förlåter lättare, vissa förlåter inte alls. Och har man "tur" lyckas man såra dom som står en närmast, klokt, mycket klokt...

Det är synd att när man faktiskt anstränger sig så himla mke för att det ska gå uppåt igen så har de slutat lyssna.


Att erkänna sina misstag är nog de en av de svåraste sakerna man kan göra, eftersom att skuld och skam inte är den bästa känslan av dom alla.


------------------


O ni som såg mitt andra inlägg så har texten nt me ngn person att göra... Här kmr låten som den kom ifrn :D

Av Natta Agerhem - 17 mars 2012 15:46

Jag kan inte prata med dig när du tittar bort, snälla ge mig två sekunder innan du ger upp.
Kan vi inte vara nära bara en minut, är det nu, nu som det tar slut?
Fast du inte lyssnar vet jag att du hör ändå, jag vill hinna säga allting innan jag ska gå...

Snälla bli min igen, nej, låt det va som i en film, låt mig va kvar ja, låt det va.

Du tar bort min hand ifrån din arm och flyttar bort.
Ingenting jag säger spelar längre någon roll, ställer mig i hallen tills jag fattar vad som hänt.
Får jag ens ha kvar dig som min vän? Knyter mina skor och går tillbaka in igen.
Sitter här på sängen tills du ber mig att gå hem, letar efter nått att säga som kan ändra allt,
nått mer än det jag redan sagt.

Av Natta Agerhem - 17 mars 2012 00:19

Jag hatar att förklara mig inför folk f to f... Jag vet inte vf, jag har bara svårt för det. Speciellt när jag ska säga hur jag egentligen mår.

Oftast brukar det vara så att jag bara vänder blicken bort och undviker att svara så gott det går.

Så nu vet ni hur jag funkar... 

Meeen i alla fall till saken nu då!


Ibland brukar andra fråga

"Är det lugnt att vi gör såhär?"

"Du mår inte dåligt av det va?"

"Du blir inte ledsen nu då?"


Asså ni fattar inte hur svårt det kan va ibland att säga sanningen när någon frågar detta?! Man säger att det är okej men i själva verket är det inte det, eftersom att man inte vill"förstöra" något för sina t.ex vänner.

Man ska nt behöva leva efter andras villkor men ibland önskar jag ändå att folk kunde ta mer hänsyn...

Läsa mellan raderna

Även om man säger "Det är lugnt" så brukar man oftast känna sig lite sårad ändå...

Av Natta Agerhem - 14 mars 2012 18:27

För er som inte sett den hamnar den också uppe på bloggen! :)



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Gästboksak... xd

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards